íme, a legsikeresebb marketingesek

íme, a legsikeresebb marketingesek

A Marketing&Media magazin idén harmadik alkalommal állította össze a legsikeresebb hazai marketingesek toplistáját. Az idén a rangsorban szereplők közel negyede cserélődött, tipikusan távozások és kinevezések miatt. Továbbra is igaz, hogy a marketinges Top 50 szereplőinél többet számít a szakmai presztízs, mint a kezelt médiabüdzsé nagysága. A múlt évhez hasonlóan idén is Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett a TOP50 marketinges rangsor élén. Őt Szabó Béla, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója és Németh Ottó, a Henkel Beauty Care üzletágának általános és marketingigazgatója követte. Az immár harmadik alkalommal elkészített marketinges Top 50 viszont ismét megmutatta, hogy a reklámbüdzsé nem minden, messze nem azokat tartják a legsikeresebb marketingvezetőknek, akik a legtöbbet költenek. Nyilván számít a büdzsé nagysága is, de a pénznek messze nincs akkora jelentősége, mint például a múlt hónapban bemutatott médiapiaci Top 50-nél. Utóbbi sokkal inkább a vállalatokról szól, a mostani toplista pedig a szakemberekről. Mindezt jól mutatja a tavalyi és az idei összeállításunkban is első helyen végzett Horváth Magyary Nóra. Komoly hirdető a K&H, de azért nincs ott az élbolyban, még a pénzintézeti szektorban is akad náluk nagyobb büdzséjű versenytárs. Viszont Horváth Magyary az általa elért szakmai sikerek miatt mégiscsak a marketingpiac legelismertebb szereplői közé tartozik. Rendszeresen szerepel konferenciákon, előadásokon, szakkönyvet publikál. Nyilván ösztönösen is jól kommunikál, amivel előnyben van az introvertáltabb kollégáihoz képest. Valószínűleg, akkor is bekerülne egy ilyen 50-es összeállításba, ha átigazolna egy másik vállalathoz, mert vinné magával a reputációját. Összességében tehát a sikeres marketingesnek nemcsak az általa képviselt cég kommunikációját kell profin kezelnie, hanem a saját személyes imázsát is. Az immár tízéves múltra visszatekintő médiapiaci 50-es rangsornál az a tapasztalat, hogy egyik évről a másikra nagyságrendileg a lista szereplőinek a negyede szokott kicserélődni. Érdekes módon a marketinges TOP50-nél is egészen hasonló az arány. Tavaly a legelső listához képest 28, az idén pedig 22 százalékot tett ki a cserélődés. Ez utóbbi azt jelenti, hogy 11-11 szakember került ki, illetve jutott be az összeállításba. A változások mögött tipikusan személycserék állnak. A tavalyi TOP50-ben még a második helyen végzett Grósz Judit, aki akkor a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatójaként került be a listára. Időközben azonban átigazolt az RTL Magyarországhoz digitális és üzletfejlesztési igazgatónak, azaz kissé más területre. Bánhegyi Zsófia az elmúlt évben még az összeállítás ötödik helyén kapott helyet, viszont tavaly év végén távozott a Magyar Turisztikai Ügynökségtől, s egyelőre nem tűnt fel más vállalatnál. 2017-ben még az UNICEF akkori magyarországi ügyvezetője, Danks Emese is szerepelt a listán, egész jó helyen, hiszen a tizedik volt. Viszont már a lapunk megjelenésekor lehetett tudni, hogy távozik a szervezettől. Még tavaly nyáron egy érdekes váltással a Vasas SC marketing- és kommunikációs elnökhelyettesi székébe igazolt át. Tavaly Zab Gábor is szerepelt az összeállításban, aki akkor még a Heineken Hungária marketingigazgatójaként dolgozott, de az elmúlt egy évben távozott a cégtől. Viszont az utódja, Palkó András egyből bekerült a Top 50-be. Egészen hasonló váltás történt az eMAG-nál, ahonnan távozott a 2017-es 50-ben még szereplő Hunyady László, aki már az Euronicsnál tölt be hasonló pozíciót. Az idei toplistára viszont nem ő, hanem az emagos utódja, Györke Ádám került be. Szintén távozás miatt került ki az ötvenből Oláh Alexandra, aki egy éve ilyentájt még a Schibsted marketingigazgatójaként dolgozott. Akad azért arra is példa, hogy valaki egy váltás után is a listán maradt. Juhász Péter Tibor egy éve még a Magyar Telekom marketingkommunikációs igazgatójaként szerepelt a listán, a mostaniba viszont már a Borsodi Sörgyár marketingigazgatójaként került be, ugyanúgy a 19. helyen, ahogy tavaly. Miután a marketingvezetők jelentős hirdetési büdzsék felett őrködnek, ezért a médiapiacon is befolyással rendelkeznek. Ennek ellenére a médiás TOP50-ben soha nem képviseltették túl nagy arányban magukat. A két idei TOP50 között kilencfős átfedés van, ami növekedés az elmúlt évhez képest, amikor hat olyan marketingvezető akadt, aki a médiapiaci 50-ben is helyet kapott. A médiás összeállításban hagyományosan erősek a telekommunikációs cégek képviselői, így abban is szerepelt a Telekom részéről Szabó Béla, a Vodafonetól pedig érdekes módon ugyanúgy ketten – Baráth Péter és Carra Anita – kerültek be mindkét listára. Szintén a párhuzamos befolyásosok között található Horváth Magyary Nóra, a Mol csoport kommunikációs igazgatójaként dolgozó Szollár Domokos, a henkeles Németh Ottó, a Richter Gedeon részéről Beke Zsuzsa, valamint az Unilever regionális médiaigazgatója, Bányász Lívia. A tíz legsikeresebb hazai marketinges Forrás: Marketing&Media magazin Horváth Magyary Nóra K&H Csoport Szabó Béla Magyar Telekom Németh Ottó Henkel Nagy Zoltán Péter OTP Bank Baráth Péter Vodafone Beke Zsuzsa Richter Gedeon Carra Anita Vodafone Szollár Domokos Mol Dudás Krisztina Provident Pantl Péter Hell (mmonline.hu)

Forrás: Trademagazin | Teljes cikk itt

További cikkek

Népszerű termékeink