Jelentős forgalomnövekedést hozhatnak a fogyasztói elismerések

Jelentős forgalomnövekedést hozhatnak a fogyasztói elismerések

Átlagosan 40 százalékos forgalomnövekedést hozhat a márkáknak az Év Terméke Díj (Product of the Year – POY) elnyerése, de jelentősen bővülhet az elért fogyasztói kör is. Az idén 6-ik alkalommal adták át a POY elismeréseket a legjobb termékeket. Az elismeréseket a magyar fogyasztók döntései alapján ítélik oda, így a tényleges felhasználói, vásárlói tapasztalatok döntik el, hogy kik kapják meg az elismerést. A felmérést végző GfK kutatása során a fogyasztók az attraktivitás, az innováció és az elégedettség mentén értékelik a márkákat, a végső sorrendet pedig az előző három szempont alapján összesített, ún. POY index határozza meg. A termékek 2017-ben már 21 kategóriában versenyeztek a díjért. Átadták az Év Terméke Díjakat, az idén összesen 21 kategóriában osztották ki az elismerést. A díj nem csak az adott Márka megítélése miatt lehet fontos, de a felmérések azt mutatják, hogy jelentős üzleti előnnyel is járhat. A GfK elemzése szerint azok az FMCG szektorban tevékenykedő nyertesek, amelyek az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, forgalomnövekedést értek el a díj megszerzését követő egy év során. A forgalom bővüléséhez minden esetben jelentősen hozzájárul a penetráció bővülése, azaz komolyabb mértékben emelkedett a vizsgálatba bevont FMCG márkák vásárlóinak száma az előző évhez képest. A GfK adatai alapján átlagosan 40 százalék körüli volt a forgalomnövekedés ebben a szegmensben az elmúlt években. A GfK Háztartáspanel adatokon alapuló elemzés a díjazott márkák teljesítményét vetette össze úgy, hogy a díj odaítélését követő egy évet hasonlította a megelőző év eredményeihez és a magyar háztartások vásárlási szokásaiban bekövetkezett változásokat elemezte ki a két év viszonylatában. Az elemzés alapján kijelenthetjük, hogy a díjazott FMCG márkák vásárlási mutatói kedvező irányban fejlődtek, összesített forgalmuk jelentősen nőtt az előző évhez képest. Mivel alapvetően új bevezetésekről van szó, ennek is köszönhető a jelentős mértékű bővülés, azonban fontos megemlíteni, hogy a díjazottak évről évre egyre intenzívebben használják a márka elismeréssel járó díjak, így a Product of the Year logót is, a kommunikációban. Az innovatív megoldásokat keresik a fogyasztók Az Év Terméke Díj programban pályázó termékeket és márkákat a magyar fogyasztók döntései alapján díjazzák, így a tényleges felhasználói, vásárlói tapasztalatok döntik el, hogy kik kapják meg az elismerést. A felmérést végző GfK kutatása során a fogyasztók az attraktivitás, az innováció és az elégedettség mentén értékelik a márkákat, a végső sorrendet pedig az előző három szempont alapján összesített, ún. POY index határozza meg. Az elmúlt évek összesítései folyamatosan javuló eredményeket mutatnak, a pályázók évről évre újszerű, innovatív megoldásokkal keresik a fogyasztók kegyeit. Fontos tendencia, hogy az elismerésben részesülő újdonságok a fogyasztók igényeire adnak választ, mert nem csak az attraktivitás és az innováció kap egyre magasabb értékeket, de a fogyasztói elégedettség tekintetében is egyre kedvezőbb eredmények születnek. Összesített eredmények 2014 – 2015 – 2016 – 2017 Attraktivitás Innováció Elégedettség Összesített POY index 2014-ben díjazott termékek átlaga 57 48 77 60 2015-ben díjazott termékek átlaga 52 69 89 71 2016-ban díjazott termékek átlaga 65 69 93 76 2017-ben díjazott termékek átlaga 62 66 93 74   Innováció tekintetében igen nagy a verseny a kategóriákban, az élelmiszer kategóriacsoportban induló márkák minden évben stabilan jó megítélést érnek el, bizonyítva a folyamatos megújulás szükségességét, ugyanakkor a fogyasztók is elismerik, értékelik ezeket az újdonságokat. Bár szinte minden kategóriacsoportban magas az összesített POY Index értéke, az élelmiszer kategóriacsoport indulói évről évre az egyik legmagasabb értéket érik el. „Évről évre bővül a Product of the Year versenyben díjazott márkák száma, 2017-ben már 21 kategóriában versenyeztek a termékek. Az elmúlt években nem csak a kategóriák száma, de azok köre is sokat változott. Míg az induláskor jellemzően az FMCG kategóriák uralták a versenyt, szinte csak élelmiszer, ital, háztartási vegyi áru és személyes higiéniai márkák szálltak be a versenybe, azóta színesebb lett a kép, megjelentek az OTC termékek, ruházati márkák, illetve a szolgáltatás, valamint a lakásdekoráció területéről is beléptek a versenybe brandek” – mondta el Fekete Zoltán, az Év Terméke Díj zsűrijének elnöke. Az Év Terméke Díjat az alábbi termékek nyerték a fogyasztók döntése alapján 2017-ben.  Termék kategória dmBio Bio élelmiszer Castello Bio termékcsalád Bio sütési alapanyag Watt energiaital Energiaital Héra Prémium Clean Falfesték Pikok Pannónia termékcsalád Felvágott Castello Gluténmentes termékcsalád Gluténmentes termékcsalád Hey-Ho termékcsalád Gyümölcsital CalciTrio pezsgőtabletta Kalciumos pezsgőtabletta Riska laktózmentes termékcsalád Laktózmentes tejtermék Hajdú Parenyica Parenyica Azon melegében mini olivás baguette Pékáru Riceland Quinoa Quinoa termékek Castello Fit&well termékcsalád Reform élelmiszer Azon melegében Chia magos rombusz Reform pékáru Bluedino laktózmentes trappista Sajt Pécsi Sör Prémium Lager Sör Just Veg! Termékcsalád Szendvicskrém Ági szörp Szörp Kokárdás termékcsalád Tejtermék XL-S Medical tabletta Testsúlycsökkentő készítmény Béres Vita-D3 Forte 3000 NE tabletta Vitaminkészítmény          

Forrás: Trademagazin | Teljes cikk itt

További cikkek

Népszerű termékeink