Milyen alkoholt vettek a magyarok az ünnepekre
A 2019 karácsonyi és szilveszteri ünnepek alatt az italkereső.hu 940.000 elemű keresési statisztikája alapján, az ital kereslet – ezen belül is az alkoholos italkereslet- november és december hónapban megtriplázódott az év többi hónapjához viszonyítva. A Vodka, Whisky, Pálinka és a dobogó 10. helyére épp, hogy felkerült Bor vezeti a Top 10-es listát.
Nézzük a legnépszerűbbek listáját
A top 20 keresési kifejezést nézve a 940.000 mintából 480.000 alkalommal az alábbi kifejezésekre kerestek rá:
A várakozásokkal ellentétben – miszerint a magyarok a borokat részesíti előnyben fogyasztást illetően a karácsonyi ünnepek alatt- az
első helyen a vodka szerepel, mint gyűjtő fogalom. A vodka kategóriát jobban kibontva a
Grey Goose vodka került a mezőny élére 15 710 kereséssel, második helyen az
Absolut vodka következik 13 099 kereséssel és a dobogó harmadik fokára a
Beluga vodka került 12 651 kereséssel.
A
második helyre került a Tatratea vagy más néven a Tátra tea, megelőzve a magyarok népi tömény italát, a pálinkát. A népszerű Szlovák likőrből az 52%os eredeti íz a legnépszerűbb hazánkban az ünnepi időszakban.
A
harmadik helyen a whisky kategória található. A top 3 whisky népszerűség szerint a
Chivas Regal (27 273 keresés),
Jack Daniel’s (25 175 keresés) a listát a
Jim Beam (11 550 keresés) zárja.
A
pálinka kategória érte el a negyedik helyezést. Nem meglepő módon a
Fütyülős pálinka (10 130 keresés) az első a pálinkák között, a második helyezést a
Bolyhos pálinka (3 183 keresés) érdemelte ki, a harmadik helyen a
Rézangyal pálinka (1 633 keresés) szerepel. A márkákon felül még a „füge pálinka” kifejezést érdemes megemlíteni, ami az ízek között toronymagasan vezet a keresési listát.
A
10. helyre épp hogy csak feltornászott bor kategóriát, részletesebben megnézve meglepő módon az olasz
Monteverdi (3 304 keresés) pincészet lett a favorit kedvelt eper borával. A második helyen a magyar
Bock Villányi (1 358 keresés) pincészet található, a dobogó harmadik fokára a
Hilltop (465 keresés) lépett fel.
A 10. helyezettől megjelent pár érdekes szereplő a toplistán. Ilyen például a
Metaxa mint tradicionális Görög ital melyre több mint 13 586 alkalommal kerestek rá a látogatók.
A másik meglepetés számunkra a 15. helyen található
Tequila. Igen sokan kerestek erre a Mexikói nedűre, mert több mint 12 200 alkalommal keresték.
És akkor nézzük a 17. helyen lévő Coca Colát amire 8 500 alkalommal kerestünk rá. Nem meglepő ha a whisky benne van a top 3 -ban akkor azért páran rákeresnek után a kólára is. Ha már whisky kóla akkor legyen meg egyszerre minden :)
Milyen árkategóriában vásároltunk
A fentebb említett 940.000 keresésből 76.501 felhasználó gondolta, hogy ő biza megveszi azt a kiszemelt terméket karácsonyra vagy szilveszterre. Az így realizált italok átlag
vásárlási értéke 8.735 forint lett. Mindenki most gondolja végig mennyit költött italra karácsonykor és egyből látni fogod, hogy benne vagy az átlagban vagy sem.
Az átlagban benne vannak a 80.000 forint feletti konyakok és a 137 forintos
Üdítő is.
A
vásárlásokat tekintve a legnépszerűbb a Jack Daniel’s 0,7L és 1,0L kiszerelés valamint a Jagermaister 1,0L voltak ezek közül is a díszdobozos ajándék pohárral kiszerelt verziók.
Mi a listáról
2 dolgot hiányoltunk, a kézműves söröket és az új színes Gineket. Hiányukat azzal magyarázzuk, hogy szerintünk ezek nem annyira tradicionális ünnepi italok és meghagyjuk más alkalmakra.
A fenti adatok alapján is egyértelműen kirajzolódik a magyar lakosság
választékos ital ízlése és fogyasztási szokásai, azonban érdemes szétnézni az árak tekintetébe, hisz egyazon terméknek nagy mértékben eltérhetnek az árai a különböző boltokban. És ha már itt vagy akkor ajánljuk magunkat :) Nézz szét oldalunkon mert nem egy olyan termékünk van ami 20 különböző boltban kapható és a legolcsóbb és a legdrágább között akár dupla ár különbség is található.
A mértékletes fogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani!
A statisztikákhoz a saját Google Analytics és Google Search Console adatainkat használtuk fel.
Forrás: Italkereső.hu | Teljes cikk itt