Négy kontinensen is magyar technológiával készülhetnek a prémium kategóriás élelmiszerek

Négy kontinensen is magyar technológiával készülhetnek a prémium kategóriás élelmiszerek

Egy miskolci kisüzemből indulva a Hagyó Kft. lepárlási technológiája mára a tengerentúli piacokat is meghódította. A magyar sikertörténet itt azonban még korántsem ér véget. A cég további külpiacok, így Délkelet-Ázsia, Afrika és Latin-Amerika elérését tűzte ki célul, amiben a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) nyújt aktív szakmai támogatást. Az üzleti sikerekről és a cég tevékenységéről Oláh Zsanettel, az MNKH vezérigazgatójával és Kovács Andrással, a Hagyó Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk. Kovács András ügyvezető igazgató Hagyó Kft. – Kérem, mutassa be a céget. Pontosan mit kínálnak ügyfeleiknek, mitől ennyire keresett ez a lepárlási technológia? Kovács András: – Vállalkozásunkat 1999-ben alapítottuk Miskolcon, és közel 20 év alatt Magyarország, valamint Európa egyik piacvezető cégévé váltunk az élelmiszeripari berendezések és technológiák bizonyos szegmenseiben. Ma már mintegy 200 borászat, pálinkafőzde és egyéb italokat előállító üzem létrejöttéhez járultunk hozzá a berendezések és a technológia biztosításával. A hazai cégek mellett már az Egyesült Királyságból, Kanadából, az Egyesült Államokból és Indiából is kaptunk megrendeléseket. A technológia lényege, hogy komplex megoldást kínálunk az előállítás teljes folyamatában az alapanyag-feldolgozástól kezdve a lepárlásig. Egy teljes mértékben automatizált számítógépes távfelügyeleti rendszert kell elképzelni, mely képes prémium kategóriás termékek reprodukálható módon történő előállítására. Emellett a szakértelmet is biztosítjuk Miskolcról a világ különböző pontjain működő rendszereinkhez, melyeket így akár több ezer kilométer távolságból felügyelni és távvezérelni is tudunk. Ügyfeleink számára egyedi, cégre szabott, világszínvonalú technológiákat szállítunk, valamint teljes szakmai felügyeletet és támogatást is biztosítunk a tervezéstől a gyártáson át egészen az üzemeltetésig. Azt gondolom, hogy azért különösen keresett ez a megoldás, mert az automatizációnak és a távvezérlésnek köszönhetően növelhető a termelékenység és az üzemeltetési biztonság, miközben az anyagi ráfordítások minimálisra csökkenthetők. – Mi az oka annak, hogy a világ egyik legfejlettebb piacán is ekkora sikereket tudott elérni a Hagyó Kft.? Oláh Zsanett: – A siker két okra vezethető vissza, egyfelől a globális piaci folyamatokra, másfelől a magas színvonalú magyar technológiai szakértelemre. A XXI. században meghatározó az a tendencia, hogy szerte a világon, de elsősorban Nyugat-Európában és kiváltképp az Egyesült Államokban egyre jelentősebb igény mutatkozik a minőségi alkoholfogyasztás, így a prémium kategóriás szeszes italok iránt. Nyilvánvaló, hogy a termelőknek, vállalkozóknak ezt a piaci trendet figyelembe kell venniük, ha sikeresek kívánnak lenni a bel- és külpiacokon. A Hagyó Kft. pedig egy olyan lepárlási technológiai megoldást dolgozott ki, amely minden tekintetben megfelel a modern kor követelményeinek. – Hogyan segítette elő a Hagyó Kft. sikereit a Kereskedőház? O. Zs.: –A versenyképes, innovatív megoldás már eleve kikövezi az utat a sikerek felé, ám a magyar vállalkozások hatékony exportpromóciós szakmai támogatás nélkül nem feltétlenül tudnak sikeres exporttevékenységet megvalósítani. A Kereskedőháznak éppen ez a feladata. Felkutatjuk a versenyképes termékekkel, szolgáltatásokkal és technológiákkal rendelkező magyar cégeket, és elősegítjük a globális piacra lépésük folyamatát többek között piaci információk biztosításával, üzleti lehetőségek és külföldi partnerek felkutatásával. A Hagyó Kft.-nek több alkalommal biztosítottunk megjelenési lehetőséget tengerentúli szakkiállításokon. A piaci bevezetéshez ugyanis elengedhetetlen, hogy széles körben pozicionáljuk a terméket, és a megfelelő helyi üzleti partnereket is fel kell kutatni. A magyar technológiai megoldás bemutatása után nem kellett sokat várni az első külpiaci sikerekre. A Hagyó Kft. öt amerikai gyártótól is megrendelést kapott lepárló rendszerek komplett gyártására, illetve a lepárlás szakmai felügyeletére, egyenként több százezer dollár értékben. Ráadásul az egyik amerikai partner által a cég technológiájával készített Vodka rangos nemzetközi díjakat is besöpört már. – Várhatók további exportsikerek? Melyek a jövőbeli közös tervek? K. A.: – Alapvető törekvésünk a további nemzetközi terjeszkedés, melyhez, azt gondolom, hogy széles körű szolgáltatási portfóliónk kiváló lehetőséget nyújt. Ugyanis nem csupán a lepárlás területén rendelkezünk magas hozzáadott értéket képviselő technológiával, hanem komplex megoldást kínálunk a borászat, a gyümölcsfeldolgozás, az erjesztés, az illóolaj-lepárlás, a sörfőzés, aszalás és a lekvárkészítés területein is. Így még számos lehetőség áll előttünk a sikeres üzletkötésre a külpiacokon. O. Zs: – Ez a széles körű fókusz lehetővé teszi, hogy a Hagyó Kft. ország- és régióspecifikus megoldásokat kínáljon a világ bármely pontján. Az elmúlt időszakban ezért a lepárlási technológián túl a cég teljes szolgáltatási portfóliója számára feltérképeztük a külpiaci üzleti lehetőségeket. Latin-Amerikában, Délkelet-Ázsiában, a FÁK-országokban és Afrika egyes részein is kiemelt érdeklődést tapasztaltunk. A következő időszak közös törekvése, hogy helyi üzleti partnereket kutassunk fel a vállalkozás számára. Ez a folyamat már elindult, közreműködésünkkel potenciális azeri és vietnami exportpartnerekkel is tárgyalásokat folytat a cég. – Miért különösen jelentős a Kereskedőház szakmai támogatása? K. A: – Ugyan Magyarországon és Európa számos országában már évek óta jelen vagyunk, az igényes és prémium minőséget kereső fogyasztók által karakterizált, fejlett amerikai piacra lépés egy kis miskolci üzem számára nem bizonyul könnyű feladatnak. Ki kell utazni, be kell mutatni a vállalkozást, tájékozódni kell az alapvető kereskedelmi szabályozásokról, partnereket kell találni a helyi értékesítéshez. Ezek mind-mind rengeteg időt, energiát és erőforrást igényelnek. Míg Nyugat-Európát és az Egyesült Államokat hasonló üzleti kultúra jellemzi, addig a délkelet-ázsiai, a közép-ázsiai régiókban, vagy épp az afrikai kontinensen a megszokottól jelentősen eltérő kultúrkörben kell érvényesülni. A Kereskedőház nem csupán kapcsolatrendszerét, helyi piaci tapasztalatát adta át számunkra, hanem személyes képviseletet is biztosít. (x)

Forrás: Trademagazin | Teljes cikk itt

További cikkek

Népszerű termékeink