7 egészségtelen szokás, amit elkövetsz az ágyban, és nem is tudsz róla

7 egészségtelen szokás, amit elkövetsz az ágyban, és nem is tudsz róla

Szundi előtt vacsi Közvetlenül lefekvés előtt vacsorázni, vagy akár az ágyban enni az egyik lehető legrosszabb ötlet. Nem csak azért, mert morzsás lesz az ágynemű, hanem mert nem tesz jót sem az alvásminőségednek, sem pedig az emésztésednek. Bőven előfordulhat emiatt gyomorégés, hosszútávon pedig reflux is. Alvás előtt gyúrás? Gondolj csak bele: edzés közben egy csomó endorfin szabadul fel, a véráramba rengeteg adrenalin kerül, ezek pedig órákig stimulálnak. Ha ilyen állapotban fekszel le aludni, akkor az minden lesz, csak pihentető nem. Emiatt is érdemes a testmozgást reggel vagy legkésőbb délután letudni. Kütyük a pihenőzónában És a kütyük közé tartozik a telefon, a tablet, a számítógép, de még a tévé is. Lehet, hogy kényelmesnek tűnik az ágyban fetrengve olvasgatni a híreket, pörgetni az Instát, vagy megnézni egy filmet, de két okot is tudunk mondani, miért fejezd be minél gyorsabban. Egyrészt az agyad felpörög és nem tud kikapcsolni időben, márpedig, ha aludni akarsz, ez szükséges lesz. Másrészt, ha lefoglalod magad a kütyükkel az ágyban, akkor nem tud lefoglalni a pasid, ez pedig a szexuális életedre is hatással lehet. Meló az ágyban Egészen hasonló a helyzet a kütyükhöz. Az ágyban végzett munka teljesen leterheli az agyad, mentálisan kimerülsz tőle. Legalább ezt a helyet hagyd meg magadnak a pihenésre. Vagy más kikapcsolódásra és mókára… Cheers! Furán hangozhat, de érdemes a buli vége és az ágyba bújás között eltölteni egy kis időt valami mással, hogy tisztuljon az agyad. Ugyanis, ha közvetlenül azelőtt iszol meg egy csomó alkoholt, hogy lefeküdnél aludni, az alvásod nem lesz a legpihentetőbb. Az egy dolog, hogy ébredés után jöhet a másnap, de a rossz álmok is megtalálhatnak, illetve nem is tudsz olyan sokáig aludni, mert a tested egyszerűen tiltakozik és felébreszt. KO a kávénak? Talán magadtól is sejted, hogy nem a legjobb ötlet az ágyban kávézni. Mármint reggel okés, de lefekvés előtt koffeint bevinni a legnagyobb öngól. De ugyanígy stimulál a csoki vagy a kóla, hiszen ezekben ugyanúgy van koffein. Ha ki akarod magad pihenni, felejtsd el ezeket lefekvés előtt másfél-két órával. Forró helyzet Az embert úgy tervezték meg, hogy alvás közben enyhén csökkenjen a hőmérséklete, emiatt az az ideális, ha egy olyan szobában alszol, ahol 15 és 19 fok közötti a hőmérséklet. Igen, ez ijesztően alacsonynak tűnhet, de egy meleg takaróval hidd el, hogy nem fogsz fázni, és sokkal kipihentebben ébredsz majd, mint egy 24 Fokos szobában.

Forrás: Cosmopolitan | Teljes cikk itt

További cikkek

Népszerű termékeink