Borjog és Bormarketing 2017: konstruktív viták és egy stratégiai együttműködés aláírása!

Borjog és Bormarketing 2017: konstruktív viták és egy stratégiai együttműködés aláírása!

A Boscolo New York Palace hotelben tartották meg a 2017-es Borjog és Bormarketing Konferenciát, ahol többek között azt is megtudtuk, hogy a hogy a borászok által megpályázható pénzekből eddig 3,66 milliárdot igényeltek. Ez azért megdöbbentő, mert maga a keret majd 13 milliárd forint. Az Európai Bizottság tanácsadója, azt is elmondta, hogy számos olyan lépést terveznek, ami egyszerüsíti a szőlőterületek nyilvántartását, de a legfontosabb, hogy 2019. július elsejétől az összes papíralapú dokumentumot ki fogják iktatni, sőt az unión belül a számlázási rendszer is teljesen elektronikus lesz. Az a hír pedig kacsa, hogy nem lehet Pezsgő feliratot jelölni a boron.    Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára nyitotta meg az 5. Borjog és Bormarketing Konferenciát, amelynek főtámogatója a Magyar Turisztikai Ügynökség, fő szakmai partnerei pedig a Miniszterelnökség, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa és a Földművelésügyi Minisztérium voltak.   Kis Miklós Zsolt, a megnyitót követő előadásában kifejtette, hogy a kormány milyen támogatásokkal járul ehhez hozzá a következő időszakban. A közösségi bormarketing tevékenység összehangolt és hatékony ellátása érdekében megállapodás született az állam és a szőlőbor ágazatot képviselő HNT között. Az együttműködési megállapodást az 5. Borjog és Bormarketing Konferencián írták alá: a szerződést Magyar Turisztikai Ügynökség részéről dr. Guller Zoltán vezérigazgató, a Hegyközségen Nemzeti Tanácsa részéről pedig Légli Ottó elnök látta el kézjegyével.    A HNT részéről a szervezet főtitkára, Dr. Brazsil Dávid bemutatta a szőlőbor ágazat stratégiáját, a konferencia nemzetközi előadói pedig az európai lehetőségekről és eredményekről adtak elő. Jacques Stanislas Nadolski, az Európai Bizottság tanácsadója az Európai Unióban várható borreformokról tájékoztatta a hallgatókat, Josef Glatt, az Osztrák Bortermelők Szövetségének igazgatója pedig az „Osztrák csoda a borász szemével” című előadásában a nyugati szomszédainknál már bevált módszerről beszélt. Jó volt látni, hogy a dr. Prónay Bence, jogász és Rókusfalvy Pál, borász, marketingszakember által szervezett konferencia ismét elérte  alapvető célját, izgalmas, konstruktív párbeszéd alakult ki az ágazat véleményformáló szakemberei és a borkedvelő, borértő érdeklődők között.   Fontos volt, hogy ez a kommunikáció nem csupán a rendezvény hagyományos záró programja, a Dr. Brazsil Dávid, Csetényi Csaba, Herczeg Ágnes, Kling József, Dr. Tábor István, Tóth Tamás Antal és Dr. Török András részvételével zajló Bormarketing Kerekasztal keretein belül valósult meg, hanem valódi diskurzus alakult ki a hallgatóság aktív részvételével.   Részletes beszámolót a konferenciáról ITT olvashattok.

Forrás: Borászportál | Teljes cikk itt

További cikkek

Népszerű termékeink